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152  Marcos Iglesias ,Caridad. El régimen especial de las agencias de viajes tras la reforma del i.V.A. Español de
                                                 2014 A la luz del derecho europeo   pp. 151-186
            2014.
            ABSTRACT
            As a consequence of the Kingdom of Spain condemn by a Sentence of The
            Court of Justice of the European Union of 26  of September of 2013, by the
                                                  th
            wrong application of the special regime in the V.A.T.  of the travel agencies, the
            Law in order to reform the tax (no. 28/2014, of 27 November, tries to adapt
            the Spanish Law to the sentence. Then, after analyzing the first of the aspects
            that enables Spain to be right considering that the criteria based on the client
            is correct against the criteria based on the traveller, we value the disappearance
            of the exclusion done in the field of application which left out the sales of trips
            organized  by  wholesalers  but  sold  by  retail  agencies,  the  elimination  of  the
            possibility of the global determination of the tax base and the regulation of a
            different estimated V.A.T. versus the real impact of it and real supported V.A.T.
            when the final client-businessman-consumer was a businessman entitled to
            deduction of V.A.T. Finally, we try to analyze the new faculty of resignation of
            the travel agencies special regime when the client was a businessman with the
            right of deduction of his supported V.A.T., considering the philosophy of the
            exposed regime and the community law.

            Key words:travel agencies special regime,V.A.T. special regimes; tourism
            Taxation, travel agencies, Law to reform V.A.T. 2014.


            1. ASPECTOS INTRODUCTORIOS Y ACLARACIÓN
            POR LA JURISPRUDENCIA COMUNITARIA DEL
            ÁMBITO DE APLICACIÓN DEL RÉGIMEN ESPECIAL
            EN EL I.V.A. DE LAS AGENCIAS DE VIAJES: LA
            IMPOSICIÓN DEL CRITERIO BASADO EN EL
            CLIENTE FRENTE AL CRITERIO BASADO EN EL
            VIAJERO


            El Impuesto sobre el Valor Añadido o I.V.A., se erige como la muestra
            más importante de la imposición indirecta. Como impuesto indirecto
            que grava una manifestación implícita de riqueza como lo es el gasto, es
            uno de los principales instrumentos por los cuales se persigue en el mar-
            co de la Unión Europea el establecimiento y perfeccionamiento de un
            mercado común, por lo que se presenta como un tributo armonizado.
            Conveniente es desde un inicio advertir que esta armonización no es un
            fin en sí mismo de la Unión sino la vía indispensable para garantizar los
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